Polub Familie.pl na Facebooku
Zanim wykupisz wycieczkę…
Przy okazji rozpoczętych właśnie wakacji warto przypomnieć sobie o czym trzeba pamiętać zanim zdecydujemy się na wymarzony wypoczynek!
3. Pamiętaj, że masz prawo do reklamacji! Kupując wycieczkę nawet po obniżonej cenie tzw. first albo last minute masz możliwość składania reklamacji na takich samych zasadach jak w przypadku zapłacenia za usługę pełnej stawki. Wycieczka, mimo że kupiona z różnymi bonusami, jest pełnowartościową usługą, dlatego każdą nieprawidłowość warto reklamować. Warto jednak pamiętać, że cena takiej wycieczki może się zmienić z uzasadnionych przyczyn do 21 dni przed jej rozpoczęciem.
Na reklamację nieudanej wycieczki masz aż 30 dni od dnia jej zakończenia. Zgubiony bagaż, brak obiecanego widoku na morze, gorszy standard hotelu, a nawet hałas w nocy – takie nieprawidłowości też można reklamować. W oszacowaniu odszkodowania pomocna będzie tzw. tabela frankfurcka. Na jej podstawie np. za awarię klimatyzacji w hotelu cena może spaść nawet o 20 procent.