
- ma już doświadczenia związane z rozstaniem z mama i pozostawaniem z innymi osobami. Prawidłowa reakcja na rozstanie dziecka z rodzicem to taka, kiedy dziecko nawet jeśli płacze na początku to po krótkim czasie jest w stanie zająć się inną aktywnością i czeka na powrót rodzica witając go z radością;
- wykazuje aktywności nakierowane na wychodzenie z domu, czyli na spacerze odchodzi od mamy w momencie, kiedy zauważy coś interesującego, potrafi samo zabawić się na placu zabaw;
- potrafi samo wykonać proste czynności samoobsługowe, czyli komunikuje potrzeby fizjologiczne, potrafi samodzielnie zdjąć i podciągnąć majteczki. Posługuje się samodzielnie sztucami, myje samodzielnie ręce, co najmniej podejmuje próby samodzielnego ubierania i rozbierania się.
- posiada doświadczenia związane z kontaktem innymi rówieśnikami. Przed pójściem do przedszkola intensywność kontaktów z innymi dziećmi powinno wzrastać.
Czego nasze dzieci uczą się w przedszkolu? |
Gotowość dziecka do pójścia do przedszkola w głównej mierze zależy od rodziców. Bardzo często to rodzice lub opiekunowie opóźniają gotowość dziecka poprzez wyręczanie go w codziennych czynnościach lub nadmiarowe „przywiązywanie” dziecka do siebie lub ograniczając kontakty z rówieśnikami.
Opracowanie:
EkspertAnna Olędzka-Bukowska, Przedszkole Żyrafa
Polsko-AngielskiePrzedszkole Muzyczne.