W jaki sposób podkreślić ekologiczny charakter swojej marki? - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

W jaki sposób podkreślić ekologiczny charakter swojej marki?

W jaki sposób podkreślić ekologiczny charakter swojej marki?

Autor zdjęcia/źródło: Pexels, Poznaj sposoby na to, jak podkreślić ekologiczny charakter swojej marki!

Prowadzenie ekologicznego biznesu to prosty sposób na zyskanie sympatii wśród potencjalnych klientów, którym nie jest obojętny los naszej planety. Stosując różne, przyjazne środowisku rozwiązania, warto podkreślać ekologiczny charakter swojej marki. W jaki sposób można zasygnalizować swoim klientom, że prowadzimy eko biznes? Przychodzimy z odpowiedzią!

Eko gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe, czyli gratisy, które promują daną markę, stanowią prosty sposób na budowanie pozytywnego wizerunku. Jeśli firma prowadzi działania ekologiczne, powinna wybierać dla siebie przyjazne środowisku gadżety, które będą kojarzyły się jej klientom z racjonalnym wykorzystaniem zasobów naturalnych. Zdecydowanie najpopularniejszą opcję stanowi w tym przypadku torba na zakupy wykonana z naturalnego materiału. Bawełniane torby wielokrotnego użytku można zamówić pod adresem https://www.natura.slupsk.pl/torby-plocienne-z-nadrukiem, wybierając ich rozmiar, typ czy kolorystykę. Dlaczego torba z bawełny to idealny gadżet reklamowy? 

  • Jest bardzo pojemna i wytrzymała, nie rozrywa się i nie przemięka jak np. torba papierowa.
  • Można wielokrotnie prać ją w pralce, aby zachować czystość i świeżość.
  • Sprawdzi się nie tylko na zakupach, ale również na co dzień jako torba na plażę, torba na książki czy torba na strój sportowy.
  • Zachowuje naturalne właściwości bawełny, takie jak hipoalergiczność czy oddychalność/

Poza torbami bawełnianymi w roli gadżetów reklamowych sprawdzi się także wiele innych przedmiotów, np. koszulki reklamowe, workoplecaki, kubki termiczne czy klasyczne długopisy. Torba jest jednak produktem, który bardzo łatwo jest wprowadzić do obiegu. Może stanowić dodatek do zakupów, które przekraczają określoną kwotę. Dobrze sprawdza się również jako upominek na targach lub gratis do zamówienia złożonego drogą elektroniczną. Jej powierzchnia reklamowa jest też na tyle duża, że bez trudu pomieści nie tylko firmowe logo, ale również większą grafikę czy hasło reklamowe, w którym możemy nawiązać do podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań ekologicznych. 

Czy torby płócienne z nadrukiem będą dobrym pomysłem? Sprawdź!Pexels Sarah Chai

Ekologiczne opakowania

Poza torbą reklamową, która sprawdza się jako gadżet reklamowy w przypadku przedsiębiorstw zajmujących się zarówno handlem, jak i usługami, ekologiczny wizerunek marki podkreślić mogą także eko opakowania. Woreczki z bawełny to jeden z przykładów, który można wykorzystać, jeśli firma sprzedaje konsumentom rozmaite produkty sypkie. W takie opakowania zapakujemy m.in.:

  • kawę i herbatę,
  • słodycze (cukierki, ciastka),
  • wyroby piekarnicze,
  • kosmetyki w formie granulek,
  • odzież i bieliznę,
  • owoce i warzywa,
  • przyprawy i suszone zioła,
  • biżuterię.

Worki mogą stanowić także osłonkę ozdobną dla doniczek z kwiatami lub dodatkowe opakowanie dla produktów umieszczonych np. w szklanych słoiczkach. Po wypraniu bawełna będzie służyła użytkownikowi do różnych celów jeszcze przez wiele lat. Umieszczony na niej nadruk sprawdzi się więc w roli reklamowej, budując pozytywne skojarzenia z daną marką.

Kiedy gadżety reklamowe są ekologiczne?

Znamy już kilka sposobów na wypromowanie swojej marki i podkreślenie ekologicznego charakteru działalności firmy. Co więc świadczy o tym, że dany przedsiębiorca prowadzi zielony marketing i jak wybierać takie gratisy dla swoich klientów? Aby gadżet reklamowy promował ekologię i budował pozytywny wizerunek marki, powinien:

  • zostać wykonany z naturalnych materiałów,
  • nadawać się do recyklingu lub upcyklingu,
  • być użyteczny i praktyczny,
  • reprezentować wysoką jakość, co przełoży się na jego wytrzymałość (trwałość),
  • mieć estetyczny wygląd, aby klient chętnie z niego korzystał.

Takie cechy skutecznie podkreślają ekologiczną politykę prowadzenia firmy i zachęcają do nawiązania z nią stałej współpracy dla wspólnego dobra, czyli dla dobra naszej planety.