Opublikowany przez: Familiepl 2021-11-05 12:54:29
Autor zdjęcia/źródło: zdjęcie: materiały prasowe marki
Marka YES wypuściła właśnie nowa jesienną reklamę, w której w jednym ze spotów możemy zobaczyć między innymi medalistkę olimpijską Katarzynę Zillmann wraz ze swoją partnerką, a także Aleksandrę Żebrowską karmiącą piersią w muzeum. Tymczasem TVP zdecydowanie odmówiła pokazania tych fragmentów, gdyż moga one naruszać „wrażliwość widzów”.
Według nieoficjalnych ustaleń TVP zakwestionowała aż 3 fragmenty reklamy. Jednym z zakwestionowanych ujęć jest to, na ktróym Aleksandra Żebrowska karmi dziecko piersią w muzeum. Nie spodobał się także odsłonięty po mastektomii dekolt Aleksandry Wiederek-Barańskiej, która udziela się w kampaniach dotyczących profilaktyki raka piersi. Ostatnim z zakwestionowanych jest fragment reklamy z udziałem Katarzyny Zillmann.
Ale jak poinformowała nas marka YES, bunt, odwaga i autentyczność - to wartości, które przyświecały podczas pracy nad nową strategią.Wydaje się zatem, że cel został osiągnięty, a jednocześnie spotkał się z doskonałym odbiorem wszystkich kobiet.
“Chcemy tworzyć świat, w którym kobiety zamiast NO słyszą YES. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: Jestem Kobietą” - ten fragment manifestu marki można już zobaczyć na ogromnym muralu autorstwa artystki Alicji Białej. Mural zdobi ścianę na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie i przedstawia kilka kobiet w przyjaznym uścisku. Całość wyglądałaby bardzo niewinnie, gdyby nie jeden szczegół…
Manifestem jest również nowy spot reklamowy YES - oryginalny, lekko chropowaty, bo nakręcony na taśmie filmowej pokazuje kobiety, które odważyły się żyć na własnych zasadach - bez upiększeń, photoshopa, wstydu, lęku i odwiecznego “nie wypada”. Instagramerka i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, olimpijka Kasia Zillmann wraz ze swoją partnerką, dzielnie walcząca z nowotworem i zachęcają do badań profilaktycznych Aleksandra Wiederek Barańska, modelka plus size Bogna Golec i nieprzewidywalna seniorka Christina Flagmeier - wszystkie te kobiety w spocie są po prostu sobą, co, jak się okazuje, wciąż wymaga odwagi. Ponadprzeciętną odwagą wykazała się też Neo - osoba niebinarna, która zagrała w krótkim spocie sponsorskim i która z hasłem “Jestem kobietą, bo się nią czuję” będzie twarzą marki w marcu.
- Niestety wciąż żyjemy w systemie patriarchalnych przekonań i stereotypowych ról, które społeczeństwo nadaje kobietom. Wciąż wiele z nas zmaga się z nierównością, szklanym sufitem, brakiem akceptacji, czy zależnością od innych. W YES zauważamy tą sytuację i chcemy ją zmieniać - mówi Justyna Lach, Dyrektorka Marketingu YES. - Nie interesuje nas robienie długich i pięknych reklam, my chcemy pięknego, czyli wolnego, niezależnego i równego życia dla kobiet bez względu na to, kim są i co jest dla nich ważne. I wierzymy, że ta zmiana jest możliwa.
Zobaczcie sami ten wyjątkowy spot!
CZYTAJ TEŻ >> Bon turystyczny na ferie 2022
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.