Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Familiepl 2019-11-26 12:44:57
Autor zdjęcia/źródło: zdjęcie - mat. promocyjne partnera atykułu
Jednocześnie część z nich można spróbować przeprowadzić na własną rękę. Dowiedz się więcej!
Search Engine Optimization, czyli optymalizacja, stanowi swoisty szkielet prawidłowo działającej strony www. To właśnie od niej trzeba rozpocząć promowanie witryny w internecie. Budowa fundamentu pozwoli zadbać później o piękną elewację bez obaw, że konstrukcja nie wytrzyma. Działania zawierające się w SEO dotyczą głównie kodu źródłowego, a także treści i grafik widocznych na stronie. Gdy wiemy co nieco o tworzeniu tekstów bogatych w słowa kluczowe, możemy samodzielnie podjąć się ich przygotowania. Muszą to być treści unikatowe, o określonej długości i nasyceniu frazami. Jednak już sam dobór słów-kluczy może przysporzyć nam problemów. Wymaga on bowiem analizy rynku, który uwzględnia m.in. działania naszej konkurencji. Jeżeli frazy kluczowe dobierzemy przypadkowo, nie będą one generowały ruchu na stronie, natomiast jeżeli wybierzemy frazy zbyt ogólne i mocno konkurencyjne, mogą pokazać wyniki dopiero po roku, a my możemy być rozczarowani.
Nawet z pozoru najprostsze zadanie: przygotowanie tekstów pod SEO, może okazać się problematyczne, nieumiejętne nasycenie treści słowami kluczowymi może doprowadzić w konsekwencji do naruszenia wytycznych Googla i pogorszenie pozycji strony. Nie lepiej wygląda sytuacja związana ze zmianami w kodzie strony. Tu znacznie łatwiej o błąd, gdyż cały proces optymalizacji ma bardzo wiele technicznych aspektów. Wszystkie najwznioślejsze punkty do poprawy powinny zostać wyszczególnione w audycie On-site. Zmiany mogą dotyczyć szybkości witryny, która jest najbardziej problematyczną kwestią wielu stron internetowych. Sprawne działanie istotne jest nie tylko dla robotów sieciowych, ale też samego użytkownika odwiedzającego witrynę. Pracując nad kodem witryny należy zadbać o nagłówki html oraz metatagi. Nie należy zapominać też o walidacji, każda strona musi zadbać o standardy W3C, gdyż mają one wpływ na wyświetlanie i użyteczność witryny. W obecnych czasach dodatkowo bardzo ważnych punktem jest dopasowanie stron do urządzę mobilnych. Tutaj musimy pomyśleć o wychodzie użytkownika, a także o tym że responsywna strona jest obecnie jednym z kluczowych wymogów dla wyszukiwarki Google. Wyeliminowanie wszystkich błędów wymaga dużego doświadczenia, chyba, że jesteśmy specjalistami i mam styczność z tematem SEO. Wtedy wyeliminowanie ewentualnych błędów, dostosowanie grafik i opracowanie tekstów będzie dla nas czystą przyjemnością.
O ile o optymalizację przynajmniej w pewnym stopniu mogliśmy zadbać na własną rękę, pozycjonowanie stron należy zlecić profesjonalnej agencji. Są to wysoce zaawansowane działania i strategii, nad których przebiegiem powinien czuwać zespół specjalistów, gotowych w każdej chwili zareagować. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasza strona firmowa zaczęła pojawiać się wysoko w Google, zgłośmy się o pomoc i profesjonalne porady do agencji SEO. Na początku witryna zostanie poddana audytowi, a następnie optymalizacji. Potem eksperci zadbają o wartościowy content marketing i rozbudowany link building. Co ważne, na bieżąco będą oni monitorować postępy prac oraz odpowiedzi ze strony konkurencji.
Podsumowując – najlepszym, co właściciel firmy może zrobić zaczynając pozycjonowanie strony, jest wybranie firmy, która się tym zajmie. Nie ma tu miejsca na kompromisy ani pokładanie nadziei w hasłach, typu: „efekty już w tydzień!” Trzeba uzbroić się w cierpliwość i pozwolić działać tym, którzy wiedzą, co robią. Jednocześnie nie wolno zapominać, że walka o topowe pozycje w wyszukiwarce Google trwa nieustannie. Im szybciej zaczniemy pozycjonowanie, tym szybciej zauważymy pierwsze korzyści, jakie z niego płyną.
ValkeaMedia 2023.10.17 15:16
Uważajcie na zmiany algorytmów Google. Te mogą poważnie wykluczyć stronę internetową z wyszukiwarki - organicznych wyników wyszukiwania - SERP
ValkeaMedia 2023.10.17 15:16
Uważajcie na zmiany algorytmów Google. Te mogą poważnie wykluczyć stronę internetową z wyszukiwarki - organicznych wyników wyszukiwania - SERP
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.