Opublikowany przez: Monika C. 2019-02-14 10:38:42
Autor zdjęcia/źródło: Zakupy przez internet @Background photo created by freepik - www.freepik.com
Polacy coraz częściej robią zakupy online. Według raportu „E-commerce w Polsce”, aż 56% polskich internautów dokonało zakupu w sieci przynajmniej raz w przeciągu ostatnich miesięcy. I choć w krajach Europy Zachodniej procent ten jest znacznie wyższy (dla porównaniaw Wielkiej Brytanii, czy w Niemczech to ponad 80%), można już stwierdzić, że Polacy cenią sobie wygodę związaną z zakupami online.
Ciekawe dane dotyczące czasu, jaki spędzamy wybierając poszczególne produkty zaprezentowała ostatnio platforma zakupowa ShopAlike. W badaniu „Od kliknięcia do zakupu 2019” porównano zakupowiczów z 13 europejskich krajów (obok Polski także Austrii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Słowacji, Węgier, Włoch i Szwecji). Pod uwagę wzięto czas od pierwszego obejrzenia produktu do jego zakupu.
Dane pokazały, że w Europie średnio najmniej czasu poświęcamy na zakup płaszczy, czy kurtek (nieco powyżej jednej godziny), a także koszy piknikowych (niecałe 5 godzin), czy gier kasynowych (ponad 15 godzin). Co ciekawe na zakup okularów przeciwsłonecznych poświęcamy 3 razy więcej czasu niż na zakup krzesła. W Polsce zakupów dokonujemy przeciętnie wolniej niż w innych krajach Europy (Polska, ze średnią 7 dni, 10 godzin i 50 minut uplasowała się na trzecim miejscu od końca za przed Czechami i Słowacją pod względem najdłuższego czasu przeznaczanego na wybór).
Kategorią produktów, na których wybór poświęcamy zdecydowanie najwięcej czasu są produkty dziecięce. Wybór kombinezonu to ponad 12 dni, fotelika do samochodu ponad 14 dni, a dziecięcej kurtki przeciwdeszczowej ponad 17 dni. Również w Polsce nie brakuje produktów dziecięcych, na których wybór użytkownicy platformy poświęcili bardzo dużo czasu: akcesoria dziecięce (prawie 9 dni), sukienki (ponad 21), czy absolutny rekordzista: odzież z dzianiny (59 dni, 19 godzin i 15 minut) pokazują, jak ważne dla rodziców jest dokładne zapoznanie się z ofertą i wybór najbardziej odpowiadających potrzebom produktów. Nic w tym dziwnego. Wybierając ubrania, czy zabawki dla naszych dzieci, dużą wagę przykładamy do jakości materiałów, komfortu, czy bezpieczeństwa. Piętrzące się ciągle potrzeby sprawiają też, że chętnie porównujemy ceny, poszukując najlepszych rozwiązań na naszą kieszeń.
Materiał powstał przy współpracy z ShopAlike.pl
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.