Oszczędzamy czy nie?
- Zarejestrowany: 06.07.2010, 14:49
- Posty: 2214
Jak "dofinansować " spółkę , żeby móc wytłumaczyć wydatki państwa w dobie kryzysu i zaciskania pasa
Przykładem może być spółka PLL LOT (ale też i każda inna)
Przewożnik ten dysponuje obecnie 54 samolotami . Po "katastrofie Smoleńskiej , kiedy to okazało się że zamiast samolotów mamy (delikatnie mówiąc ) -złom , postanowiono "na jednym ogniu upiec dwie gęsi/
Państwo zamiast zakupić dla VIP-ów nowe samoloty - "wyczarterowało" od LOT-u dwa embraery za kwotę około 25 milionów złotych rocznie chociaż sam LOT tak naprawdę nie ma czym latać .
Flota polskiego przewożnika to 25 brazylijskich embraerów (modeli 170 i 175 oraz najmniejszych, ERJ 145 , które ( te ostatnie - chyba zostają właśnie wycofane z użytku) ,i kilka boeingów 737 (około 20 szt) .
Wynik finansowy netto LOT-u w 2009 roku to strata 168 mln zł , a 2010 r.wynik ujemny – 52 mln zł .
Teraz wiemy dlaczego 36 Specjalny Pułk Transportowy został rozwiązany ..
Wkrótce spółka zakupi nowe maszyny , bo stare się niestety psują (jak myślicie, za co ??? )
Z jednrj strony cięcia , a z drugiej ......
- Zarejestrowany: 07.05.2008, 09:21
- Posty: 26147
Trochę to dziwne...
Oszczędzamy, ale inaczej niż inni :)
dokładnie
Jak "dofinansować " spółkę , żeby móc wytłumaczyć wydatki państwa w dobie kryzysu i zaciskania pasa
Przykładem może być spółka PLL LOT (ale też i każda inna)
Przewożnik ten dysponuje obecnie 54 samolotami . Po "katastrofie Smoleńskiej , kiedy to okazało się że zamiast samolotów mamy (delikatnie mówiąc ) -złom , postanowiono "na jednym ogniu upiec dwie gęsi/
Państwo zamiast zakupić dla VIP-ów nowe samoloty - "wyczarterowało" od LOT-u dwa embraery za kwotę około 25 milionów złotych rocznie chociaż sam LOT tak naprawdę nie ma czym latać .
Flota polskiego przewożnika to 25 brazylijskich embraerów (modeli 170 i 175 oraz najmniejszych, ERJ 145 , które ( te ostatnie - chyba zostają właśnie wycofane z użytku) ,i kilka boeingów 737 (około 20 szt) .
Wynik finansowy netto LOT-u w 2009 roku to strata 168 mln zł , a 2010 r.wynik ujemny – 52 mln zł .
Teraz wiemy dlaczego 36 Specjalny Pułk Transportowy został rozwiązany ..
Wkrótce spółka zakupi nowe maszyny , bo stare się niestety psują (jak myślicie, za co ??? )
Z jednrj strony cięcia , a z drugiej ......
Jak zawsze - chaotyczny strasznie post. Mógłbyś przeczytać czasem, co piszesz i spróbować napisać to językiem zrozumiały dla odbiorcy?
Kompletnie nie wiem, co tym postem chcesz osiągnąć.
LOT miał straty, teraz ma zyski (ponad 120 mln za pół roku). Wię ckto i po co ma ją dofinansowywać? Czego to ma być przykładem? Co do kondycji finansowej LOT-u ma katastrofa smoleńska!?
Co w tym dziwnego, że LOT unowocześnia flotę? Co mają do tego cięcia? jakie w ogóle cięcia? W LOCIE? No są cięcia, bo straty byłu. Po cięciach spółka przynosi zyski. Żal Ci tych, co straty spółce przynosili? Jak przynoszą straty, trzeba ciąć - przykre, ale oczywiste.
I co ma z tym wspólnego tytuł? LOT oszczędza, nie my oszczędzamy.
- Zarejestrowany: 24.05.2011, 09:12
- Posty: 2868
każdy oszczędza po swojemu jak widać...
- Zarejestrowany: 06.07.2010, 14:49
- Posty: 2214
Jak zawsze - chaotyczny strasznie post. Mógłbyś przeczytać czasem, co piszesz i spróbować napisać to językiem zrozumiały dla odbiorcy?
Kompletnie nie wiem, co tym postem chcesz osiągnąć.
LOT miał straty, teraz ma zyski (ponad 120 mln za pół roku). Wię ckto i po co ma ją dofinansowywać? Czego to ma być przykładem? Co do kondycji finansowej LOT-u ma katastrofa smoleńska!?
Co w tym dziwnego, że LOT unowocześnia flotę? Co mają do tego cięcia? jakie w ogóle cięcia? W LOCIE? No są cięcia, bo straty byłu. Po cięciach spółka przynosi zyski. Żal Ci tych, co straty spółce przynosili? Jak przynoszą straty, trzeba ciąć - przykre, ale oczywiste.
I co ma z tym wspólnego tytuł? LOT oszczędza, nie my oszczędzamy.
Chcę "pokazać" w jaki perfidny sposób dofinansujemy takiego "molocha" jakim jest PLL LOT.
"Wykorzystując" właśnie nie co innego - ale tragedię w Smoleńsku , firma ta uzyskała spory dopływ gotówki co znacznie zmniejszyło jej straty za rok 2010 i 2011.
Piszesz : LOT miał straty, teraz ma zyski (ponad 120mln za pół roku).
No to ja zapytam ile jest w tym udziału Skarbu Państwa (czyli Rządowych pieniędzy)
Dla jasności: ile zapłacili do kasy LOT-u podatnicy za przeloty VIP-ów ? ...
Piszesz: Co w tym dziwnego że LOT unowocześnia flotę?"
Otóż NIC ! ...ale pod jednym warunkiem że zrobi to "za swoje pieniądze" bez sięgania do kieszeni podatników .
wygląda to następująco:
Samoloty znajdujące się na stanie Naszego krajowego przewożnika znajdują się w opłakanym stanie , część z nich musi być ( nawet już chyba została) wycofana , żeby kupić nowe potrzeba kasy ( na deficycie?? ).
Trzeba wsparcia "kasy państwowej" (przecież żaden bank nie pożyczy pieniędzy firmie , która od lat jedzie na stratach na dodatek w czasie obecnego kryzysu)
Jak w dobie "kryzysu" i wzywania do oszczędności wytłumaczyć społeczeństwu topienie pieniędzy w firmę , która od kilku lat jest deficytowa ......zwłaszcza gdy pod młotek poszły firmy kiedyś przynoszące zyski.
Najprościej - powiedzieć że to flagowe zadanie ..(przedtem likwidując 36 Specjalny Pułk Transportowy ..)
To coś tak jak z (cyt) elementarną wiedzą że spadek wartości akcji KGHM o 14% na giełdzie po ekspoze Premiera nie przełoży się na zyski - ( a co za tym idzie i dewidendę dla udziałowców tej firmy - ale to już moje zdanie)
Też napiszesz że to nie ma nic wspólnego z oszczędnościami ?
I. My oszczędzamy -rząd dofinansuje Naszymi pieniędzmi firmę która jest spółką .
II. Za rok 2011 będzie mniejsza dewidenda z KGHM ( i nie tylko) dla budżetu. Mniejsza dewidenda=większy deficyt .
Tak ja to "ogarniam",....no ale JA nie mam wykształcenia i "elementarnej wiedzy" o sprawach finansów